Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

25 mars 2012

Solig helg med långpass och grillpremiär

I helgen har jag klarat av en hel del måsten, framförallt när det gäller huset. Var tidigt ute på Ikano-huset igår för att hinna med att bocka av allt på inköpslistan innan värsta lönehelgsruschen tog fart. Strax innan elva rattade vi hemåt igen med en Weber Compact, stensand, grillkol, toppdress, pelargonjord, sticklingar, engelska pelargoner, grep och resultatet av en ICA Maxi-runda i bagageutrymmet.

Spenderade sedan större delen av helgen utomhus. Fixandes i trädgården (kratta mossa är bra träning!). Skruvandes Webergrill. Lek med en liten en som var helt fascinerad över att det kan komma vatten ur en kran i ytterväggen (man påminns hur man förundras över vardagens små under när man umgås med barn). Testtur på mountainbiken längs Göta kanal (kan konstatera att det Onda Knät ogillar cykling mer än det ogillar löpning). Grillpremiär på Weber Compact efter att jag skruvat ihop den - korv med 90% köttinnehål är faktiskt helt OK. De verkar vara så nya i sortimentet att de inte ens finns på Scans hemsida...


Veckans långpass var trevligt. Soligt. Blåsigt. Och faktiskt lite jobbigt också. Som långpass ska vara.

Resultat:
12,95 km (drygt 25% av Tjejmarathons distans)
Om jag håller samma hastighet på loppet så går jag i mål på 6h10min

Nästa veckas långpass:
14,25 km. Med vätskebälte och kanske nån hembakad energibar. Bara för att testa dem och magen.

Om jag inte råkar få vägarna förbi Stockholm och Tjejmarathons gemensamma långpass förstås. Då verkar det bli en halvmara...

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida