Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

14 mars 2012

Morgonmänniska

På vardagar står min väckarklocka på 05.30. Ohyggligt tidigt kan man tycka. Men inte för mig. Jag älskar morgonen, och sover sällan länge även när jag har chansen. I lördags t ex när jag hade huset för mig själv och kunde sova tills jag vaknade av mig själv - då sov jag ända till 7.20...

Fördelarna med att vara morgonmänniska är ganska många, t ex att:

Man kan lyssna på underfundiga radioprogram på väg till jobbet - som Dagboken i Radio Östergötland

Man kan ta en promenad eller morgonjogg i sovande kvarter och bara lyssna på naturen, som är den enda som är vaken.

Man hinner jobba undan mail och annat innan majoriteten av kollegorna kommit till jobbet.

Man får se solen gå upp och känna den friska morgonluften.

Man undviker morgontrafiken och kan spana på gryningsaktiva hjortar och rådjur.

Idag visade sig morgonen från sin bästa sida:



Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida