Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

19 mars 2012

Yogastund

Jag har som mål att yoga minst en gång i veckan. Helst ska det vara oftare, men målsättningen är i allafall en vecka. Idag blev det en yogastund efter jobbet, i vardagsrummet, med yogatoday. Tjugo minuter var allt jag klämde in idag, men det räckte för att öka välbefinnandet. En snutt kundaliniövningar och en lite längre snutt ashtanga. Hoppas hinna med veckans timmes-långa gratispass också. Eller... Hinner gör jag väl alltid, men jag känner mig så fånig om jag ormar och krumelurar mig på yogamattan när sambon är hemma så jag brukar passa på när han inte är det. Ganska fånigt av mig att känna mig fånig när jag gör saker som min kropp behöver, men så är jag väl fånig då...

Varje gång jag tar mig tiden att yoga så märker jag att jag borde göra det oftare. Jag är inte alls lika vig och rörlig som för några år sedan. Det märks även när jag "bara" stretchar vanligt. Undrar varför egentligen, jag som alltid varit snudd på överrörlig oavsett om jag stretchar eller inte. Det kan väl aldrig vara åldern??

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida