Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

17 juli 2012

Packlista.com

Jag gillar egentligen inte att länka till saker som inte är bra, hela tanken är ju att tipsa om saker som är bra/användbart. Men trots att kvaliteten på sidan i rubriken inte är särskilt hög, så är det faktiskt humor att använda den!

Jag är en riktig listmänniska. Särskilt packlistor använder jag flitigt. Det blir liksom en ritual när jag ska åka nånstans. Först uppdatera listan, eller göra en specialanpassad för ändamålet. Sedan plocka fram sakerna på listan och lägga dem i en hög. Naturligtvis bocka av dem eftersom. När det är klart, dags att lägga ner det i väskan. Sambon har ganska roligt åt mina packlistor, men de gör ju liksom att jag inte glömmer något. Dels för att jag har standardlistor t ex för tjänsteresor, dels för att jag följer listan, som är väl genomgången!

Fördelen är också att jag (oftast) inte har med mig onödigt mycket saker när jag ska åka nånstans och oftast faktiskt har lättare packning än sällskapet. Så nu när jag såg nånstans att ovan nämnda sida finns så tänkte jag att det måste ju vara kanon! Fylla i längd, ändamål och land som resan går till och så snipp snapp så kommer en lista ut! För bra för att vara sant! Japp, det var det också!

Jag fyllde i följande: Tjej, som ska resa på friluftssemester i Sverige i en vecka.

Resultat: Jag behöver enligt sidan visum (till Republiken Jämtland kanske?!), plattång (och var ska jag plugga in den på fjället? Kanske är den batteri- eller gasoldriven), klänning och smink. Samt såklart en del självklarheter som skor, tält och sovsäck. Men även resväskor, ryggväska och travelbag. Kan bli liiite jobbigt att släpa allt detta på fjället... Korkskruven var också tillräckligt viktigt för att få stå på listan. Jamenvisst, att jag inte tänkt på att släpa med en vinare i ryggsäcken!!

Humor helt i min smak :-)

Etiketter:

1 kommentarer:

Blogger Malin Göranson sa...

Hahaha! Jättekul! Jag behöver vantar med mig till Nya Guinea! Tja, men vet ju aldrig.....

17 juli 2012 kl. 20:41  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida