Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

14 juli 2012

Pensionärsjogg

Premiärjoggade efter uppehållet idag, och det gick verkligen i pensionärstempo. Men det var också avsikten. Enda syftet med passet var att väcka ben och leder, och även hjärta, och förstå att de ska börja springa igen. Tog det VÄLDIGT lugnt och varvade med gång titt som tätt och skramlade ihop 6,6km. Var inte särskilt trött alls när jag kom hem igen, men eftersom springbenen legat i träda i närapå en månad så känner jag att jag vill undvika att Det Onda Knät vaknar igen bara för att jag rusar iväg fortare än jag borde så här i början.

Det är en bra bit kvar till storformen, annat är ju inte att vänta, men kändes ändå inte helt oävet. Skönt väder för en gångs skull också. Jag som inte gillar värme så värst trivdes bra i skogen i duggregnet och knappa tjugo grader. Oroväckande vildsvinsspår funderade jag inte så mycket över, men kanske borde jag det till längre terrängrunder framöver. Hrm...

Köpte nya sneakers igår, äntligen fanns de i min storlek. Lagom skrikiga, supersköna och dessutom på 30% rea.

Foto: M. Eklund
Kalas!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida