Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

10 juli 2012

Morgonzumba

Imorse var det nypremiär på träning för mig. Förvisso mjukstart igår med MTBn, men det är ju inte riktigt seriös träning om man kör MTB med löparskor, eller hur?

Foto: M. Eklund

Gymmet har lite annorlunda öppettider nu på sommaren och kör Zumba-pass kl 8.30 på morgonen. Lite lagom pass att starta med tänkte jag. Man kan ju alltid maska om det blir jobbigt! Zumba går ju dessutom under kategorin "Enbart Kul", jag brukar inte direkt tycka det är jobbigt utan går dit endast för att få återuppleva lite gamla dans-moves och skaka rumpa... Min tanke om att det kanske inte skulle vara så fullt en vardagmorgon (även i semestertider) stämde också, vilket gjorde det hela ännu mer Kul. Enbart tjejer som vanligt, och en av dem hade också en personlig coach med sig i form av sin typ 4-5åriga dotter. Ivrigt hejande: "Du kunde ju hela låten, mamma!" Extra leende på det!

Tog apostlahästarna både till och från passet, vilket gjorde att jag fick totalt en timmes promenad på köpet. Det är semesterlyx på hög nivå det här. Kunna träna precis när man vill och inte tänka på att stressa vidare till något annat efteråt. Bara njuta.

Förvånansvärt nog så känns inte kroppen sådär våldsamt efter, trots det långa uppehållet. Krafterna lurar nog närmare ytan än jag trodde, förutsatt att den uppåtgående kurvan håller i sig.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida