Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

16 april 2012

Två månader kvar!

Om två månader står jag på startlinjen nånstans på Roslagsleden för att tillsammans med andra tjejer springa 50 kilometer. Det är LÅNGT! Det kommer nog att göra ont. Men det är ingenting mot vad utsatta, våldtagna, misshandlade, skadade kvinnor i Kongo fått utstå. Det är för dem vi springer! Alla pengar som samlas in går oavkortat till Panzisjukhuset som hjälper dessa kvinnor och ger dem en chans att komma tillbaka till ett värdigt liv. Läs mer här om vad insamlingen kan hjälpa till med.

Mitt tidigare distansrekord när det gäller löpning är 30,2km (Lidingöloppet) och jag hade nog egentligen inte tänkt mig att jag nånsin skulle springa längre än så, kanske möjligtvis ett marathon nån gång, eller något mer Lidingölopp. Men i den här tappningen, och framförallt, med det här syftet, så kunde jag inte motstå! Jag vill testa mina gränser för ett gott syfte. Jag vill hjälpa till att samla in pengar till Panzisjukhuset.

Tanken är att varje kilometer av loppet som jag avverkar (springer/joggar/går) är värd en summa, t ex 100 kronor. Du kan därför sponsra någon av mina kilometrar, eller delar av kilometrar, och samtidigt sponsra de behövande på sjukhuset i Kongo. Läs mer här hur du gör för att bidra. Skriv gärna en kommentar ifall du sponsrar en del av mitt lopp och hur lång sträcka du bidragit till.

Stort tack!

Etiketter: , ,

1 kommentarer:

Blogger Magdalena sa...

Vi ses i juni, BRA KÄMPAT,

19 april 2012 kl. 22:21  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida