Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

6 april 2012

Ekolådan

Jag prenumererar på ekologiska grönsaker och frukt. Från Ekolådan. Har tänkt skriva om det tidigare, eftersom jag tycker det är ett bra och smidigt sätt att få hem ekologiskt direkt till dörren. De senaste gångerna har kvaliteten varit lite sisådär på varorna så suget har liksom minskat. Har blivit lite småsur när det dyker upp ruttna apelsiner och sallad full med kryp, som jag betalat dyra penningar för. Senast så mailade jag kundtjänsten och berättade om det för jag tänkte att de kanske ville ha det som återföring till sina leverantörer om inte annat, men förväntade mig inte direkt något svar. Får dock erkänna mig positivt överraskad eftersom jag fick svar inom några timmar, och dessutom prisavdrag för varorna som var av mindre bra kvalitet, utan att jag bett om det.



Den här veckans låda, som kom igår, såg helt igenom fräsch och inbjudande ut. Fylld med sallad, tomat, vitkål, sötpotatis, kronärtskockor, grapefrukt, banan och äpplen. Ekologiska bananer tycker jag är bland det godaste som finns, så de är redan slut (med viss hjälp av sambon). Kronärtskockorna ska jag koka till lunch och har jag tur så är grapfrukten så där härligt sur och blir ett uppfriskande mellanmål i eftermiddag. Mums!Länk

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida