Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

10 april 2012

En regnig historia

Planen för dagen var att springa 5,5 km i skogen på lunchen. I princip en smal skogsstig hela vägen. Med rötter och stenar och jord. Sånt som blir till slipprig lera och stora dypölar när det spöregnar. Och idag spöregnade det verkligen. Så jag omplanerade.

Ett tag var det nära att jag till och med planerade bort löpningen till imorgon, men jag var så sugen på friskluft och lite skogskutande! Ännu mer sugen efter att vi haft brandlarm och utrymning typ tio minuter innan jag tänkt ge mig iväg, och stått ute och huttrat i regnet...

Så det fick fortfarande bli skog, men lite mindre hardcore-skog och lite längre sträcka. Grusvägen bort till Lunddalen, ett varv på elljusspåret där (som är mest sand och spån och inte blir så dyigt när det regnar mycket) och så tillbaka. 6,71km slutade klockan på.

Så här blöt var undertröjan efteråt... Illustrerar litegrann hur mycket det regnade... Jag märkte det inte så mycket under tiden jag var ute egentligen. Var mest lite skraj ett tag att jag skulle bli nersprungen av en älg eller nåt och aldrig hittad för jag gissade att jag skulle vara rätt ensam i spåret idag. Men jag såg en annan tapper joggare. Två gånger till och med, på korsande spår.

Orden för dagen får bli: Tokroligt. Blött. Jätteblött. Skönt. Välbehövligt. Dessutom behöver jag träna core. Mer än jag redan gör.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida