Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

23 maj 2015

Nysprungen

Det är över en månad sedan jag sprang sist. Då sprang jag å andra sidan längre än på flera år. Sedan kom som bekant den supersega influensan.

Nu kände jag mig redo att tuffa igång maskineriet igen. Se om ångloket överhuvudtaget startade. Eller om motorn rostat ihop.

Foto: M. Eklund
Inte helt otippat så gick det trögt. Dock inte så trögt som jag hade befarat. Ge mig några rundor till så ska nog även det här gamla schabraket få upp farten. Kanske lagom till Kolmårdsrundan. Eller tills blåbären mognat.

Blåbär. Foto: M. Eklund

Hursomhelst var det härligt att rensa huvudet en stund i kvällssolen. Bara tuffa på i dagens takt och ta in hur världen har exploderat i grönska senaste veckan. Utomhus är verkligen bäst!


Babyträd. Foto: M. Eklund

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Anonymous Åsa sa...

Låter helt underbart! Det är galet trögt efter sjukdom, men sen mår man ju så vansinnigt bra! Vilka kickar man kan få!
Särskilt när det är så vackert som på dina bilder.

26 maj 2015 kl. 11:49  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Skriver under på det! Lär dock inte bli lättare än på ett tag, för jag åkte dit på omgång två av sjukan... Tack för att du gillar bilderna :-)

26 maj 2015 kl. 19:54  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida