Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

17 maj 2015

Dags att planera

Nu har jag haft träningsuppehåll tillräckligt länge. Eftersom kroppen känns allmänt tung och trög, så misstänker jag att det kommer vara lite svårt att komma igång igen. Samtidigt är jag så sugen, så det kan nog vara svårt att hålla sig i skinnet också och inte gå ut för hårt direkt. Så det är helt enkelt dags att lägga upp en riktig hederlig veckoplanering. Jag tänker att om jag lägger upp den här så är oddsen bättre för att det faktiskt blir som planerat. Med en planering på plats, där hänsyn tagits till andra åtaganden, så är det ju också säkerställt redan från början att chanserna är rätt stora att det faktiskt blir ordning på torpet.

Så här tänker jag mig veckan:

Måndag: Höftöppnar- och benstärkar yoga. Ca 15 min. Ev också lite chaturanga-armhävningar.

Tisdag: Lunchgympa. Blir en bra genomkörare och ett formtest på samma gång.

Onsdag: Någon form av core, förmodligen när Lill-Trollet sover (vi är lediga då). Kanske pilatesinspirerat. Kanske med boll?

Torsdag. Vilodag. Mötesrace på jobbet.

Fredag: Vilodag. Utbildning på jobbet.

Lördag: Löpning. En kort runda i skogen för att se hur knäna hanterat vilan.

Söndag: Kanske 15 min AMRAP med fokus på ben. Om kroppen känns redo för det.

Ganska bra som uppstart va? Kompletteras med daglig lugn yoga eller meditation, som behövs för lugn i sinnet och inte gör så mycket för den fysiska formen.

Fast mest längtar jag nog efter sommardagar där jag kan knäcka en mil utan att känna mig helt slut. Det är nog målet just nu.

Min snabbaste mil hittills. Foto: privat

Etiketter: , ,

3 kommentarer:

Anonymous Åsa sa...

Spännade schema! Ta det lugnt bara, så att du inte tar i för mycket. Det blir ju lätt så när man drar igång. Det tar emot, men är ändå så himla gott när man väl håller på!

18 maj 2015 kl. 16:14  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Ska försöka ta det lugnt. Det var hela tanken med schemat. Att begränsa mig lite. Vis av erfarenhet :-)

19 maj 2015 kl. 20:06  
Anonymous Mia sa...

Sommardagarna alltså. Jag vill ha dem också. Och lediga ska de vara, för ett löppass när en vill (eller njae, inte styrda av jobbtider iaf). Ser ut som en grym uppstart!

20 maj 2015 kl. 22:32  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida