Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

9 maj 2015

När man får nöja sig med yoga

Jag älskar verkligen yoga. Det är så allsidigt och jag skulle vara en sämre människa utan yogan. Men jag älskar annan träning också. Sån där högintensiv, mjölksyraframkallande. Särskilt när jag inte borde...

För den envisa hostan, den frestar mitt tålamod! Testade att springa sisådär 250m med vagnen när jag hämtade på dagis i tisdags. Man kan ju liksom inte annat när man har en liten coach som ropar: "Fortaje mamma! Fortaje ijjen!!"

Det gillade inte luftrören och jag hostade så jag fick huvudvärk senare på kvällen. Så jag lyssnar och tar det lugnt. Yogar lite här och där. Lite grundläggande (månadens IG-utmaning är grundläggande positioner), lite meditation med CodyApp, lite Happy heart med Yogobe. Andningsövningar, som luftrören faktiskt gillar.

Så mycket träning blir det därför inte att skriva om. Men det får vara så. Bättre att vänta några dagar till än att behöva vänta i veckor. På endorfinerna.

Yoga på altanen. Skönt i vårvärmen. Foto: M. Eklund

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida