Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

31 augusti 2014

Tjuvstart

Med anledning av den där monsterveckan jag skrev om, som numera inte är en, utan tre, så tänkte jag att det var lika bra att tjuvstarta hösten i måndags, och börja knapra D-vitamin.

Foto: M. Eklund

Med tanke på hur det under veckan börjat snörvlas i kontorslandskapet, och hur mycket det rapporteras om hostande febriga barn hemma hos kollegor, så hoppas jag det var såpass smart att tjuvstarta knaprandet att jag slipper undan smittan för tillfället. D-vitamin sägs ju nämligen bl a öka skyddet mot luftvägsinfektioner.

Nu är det dessutom slut på monsterveckor ett tag, för jag ska vara föräldraledig i september. Förhoppningsvis bidrar det också till att immunförsvaret får återhämta sig. Tills dagisbacillerna kommer krypande... Samtidigt som monsterveckorna förmodligen återkommer...

Jaja, knaprandet är nog hur som helst av godo. Även om det inte är något mirakelmedel.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida