Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

6 augusti 2014

Med kortare intervall

Äntligen regnar det lite! Var bara 16 grader idag när jag gav mig ut på en joggingtur, och strilande regn då. Tänkte i min enfald att det skulle kännas fräscht, piggt och energifullt. Glömde visst bort att jag sov rätt dåligt i natt, och det kunde regnet inte riktigt kompensera för.

Men jag är glad ändå. För nu kan jag springa var fjärde dag utan att få ont. Eller... Springa och springa, det är väl fortfarande mer promenad- än löptempo, men det tar sig i allafall! Fem kilometer är inga problem längre, och jag känner mig inte som om jag sprungit långpass resten av dagen längre. Så mitt spring-intervall har blivit kortare och uthålligheten tar sig. Dags att se nya springmöjligheter!

Foto: M. Eklund

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida