Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

19 juli 2014

Yoga-klick

Jag är så glad att jag kommit igång lite med yoga igen. Faktiskt regelbundet i flera månader, om än inte så ofta som jag allra helst skulle vilja. Men lite är alltid bättre än inget.

Jag har lagt fokus på höfter och rygg, eftersom jag känt mig väldigt stel där. Så stel att vissa positioner i början kändes helt omöjliga att någonsin kunna få till. Men så plötsligt, efter en tids regelbundna pass, säger det liksom klick.  Mellan kroppen och hjärnan kanske. Eller nerver och muskler? Det är som att det plötsligt går upp ett ljus och man hittar positionen. Eller i allafall något som liknar den.



Det är så himla häftigt på något vis. Det är vid sådana tillfällen man förstår vad mycket man skulle klara av om man bara övade tillräckligt.

Jag märker också hur mycket bättre hela kroppen mår om höfter och rygg är rörligare, och samtidigt stabilare. Jag har mindre besvär av löpning, faktiskt nästan inget. Dessutom verkar det inte bättre än att jag fått min rumpa tillbaka på köpet.

Börjar förstå dem som tycker att yoga nästan är som en religion!

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Löpning & Livet sa...

Härligt! Och visst är det häftigt! Trots att jag yogat ner eller mindre regelbundet sedan 2008 så får jag fortfarande sådana där aha-upplevelser.

25 juli 2014 kl. 13:38  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Ja, det är lika coolt varje gång det händer! Har också gjort det mer eller mindre kontinuerligt sedan 2008, och det händer då och då fortfarande

6 augusti 2014 kl. 11:06  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida