Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

18 juli 2012

Lofsdalslunk och Östersundshäng

Nu är det semester på riktigt! Lugna dagar (FÖR lugna om man frågar sambon) hos mina föräldrar som snudd på permanentbor i Härjedalen numera. Testade några varv i elljusspåret i Lofsdalen igår medan sambon sprang upp på Hovärken och ner igen. Ja, just det, upp på ett fjäll och tillbaka! Sånt som jag gärna också skulle göra, fast kanske om nån månad eller så...

Elljusspåret var hursomhelst fint. Lagom kuperat, inte så tillrättalagt utan mer terrängkänsla än jag väntat mig. Fötterna tog glädjeskutt mellan lerpölarna och de porlande bäckarna i var och varannan kurva var lika bra springmusik som vilken spellista som helst. Insåg efteråt att jag nästan ubermatchat utstyrseln också, med blå skor, blå tröja och knallblå kompressionsstrumpor. Mycket snyggt ;-)

Efter en kalldusch (ja, varmvattnet i badhuset var slut!) en lugn eftermiddag med lite test av vandringsutrustning. Slappa med en bok är inte heller att förakta. Eller betrakta alla småfåglar som lever lyxliv utanför köksfönstret tack vare mammas omsorg.

Idag vankades istället tur till Östersund och en natt på finfina vandrarhemmet Ledkrysset. Tokfint väder och folk som linbanesurfar på Storsjön. Men vädret brukar å andra sidan alltid vara fint när jag är här...

Bjuder på lite bilder som pga bristande mobilversion av Blogger inte passar i webformat eller kommer i nån vettig ordning. Menmen...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida