Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

1 maj 2012

Lång dag

Äntligen är jag framme vid en säng med rena vita hotellakan! Det har varit en väldigt lång dag, och jag kan konstatera att man nog nästan blir tröttare av att sitta still i 24 timmar, än av ett riktigt långt träningspass...

Taxin hämtade mig 06.45 imorse (igår, svensk tid). Så tåg till Arlanda, lite örhängsshopping innan flyget till London. Rea på Snö of Sweden går ju inte att motstå... Sedan det vanliga kaoset på Heathrow, dessutom kort bytestid den här gången, och så jakt efter "UK newspapers please", till brittiska kollegan på site. Gick sådär... Hann till planet, men utan tidningar. Så det blev till att norpa några de delade ut på planet istället. Innehöll iallafall kungligt skvaller så jag hoppas han blir glad och nöjd.

Råkade ut för en extra väskrotning och visitering vid gaten, men annars inga missöden. Planen var att hålla mig vaken så mycket som möjliga av den dryga tio timmar långa flygningen, för att vara trött när jag kom fram. Bra filmer i utbudet bådade gott. Men det gick oxå sådär... Slocknade i typ fyra timmar och vaknade lagom till afternoon tea innan landning.

Väskan kom fram trots den korta tiden i London (förvånad!) och på hyrbils-shuttlen träffade jag hippsomhapp på mina amerikanska kollegor som kom från inrikesterminalen. GPSen lekte lite med mig på väg till hotellet, men börjar ju hitta här nu, så det var ingen större fara. Cobbsallad i magen och en dusch på det, nu lurar sömnen igen. Även om klockan är 7 på morgonen svensk tid. Gäsp, gäsp!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida