Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

27 juni 2015

Om tio år

Jag har rätt svårt att föreställa mig hur livet ser ut om tio år. För tio år sedan hade jag ingen susning om att jag skulle bo i hus, ha barn, chefsjobb och kunna göra en kråka. Eller att jag skulle ha åkt flera Vasalopp, sprungit flera Lidingölopp och vandrat själv i fjällen en hel vecka. Eller att jag skulle lagt en massa andra konstiga erfarenheter i väskan, varit i både Mellanöstern och USA en hel massa gånger, suttit fast i askmoln och startat blogg.

Så oavsett vad jag tror, drömmer om, eller hoppas, så kommer det nog inte att bli precis så. Tio år är ju så himla långt fram i tiden! Svårt att föreställa sig! 46år är jag då...

2025. Det är nog året då jag har hunnit lägga en hel massa skoj i upplevelsekorgen. Jag är vegetarian och har fött flera barn. Har vartannatårsåkt öppet spår några gånger, och sprungit mitt första ultralopp som 40-åring. Jag gillar att ta ett glas vin då och då, eftersom barnen blivit såpass stora att jag tycker det funkar. Mitt egna företag tuffar på, jag jobbar inte mer än jag behöver. Tränar mycket, motionerar mer och umgås med vänner och familj ännu mer. Och så äter jag choklad typ varje dag. 

Dröm, plan eller sannolik verklighet, det är frågan. 

Detta inlägg är en del av bloggutmaningen #uppochhoppaijuni

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej! Intressant läsning :) Kom gärna till min blogg och läs https://nimt.se

27 juni 2015 kl. 14:43  
Blogger Unknown sa...

Tänk så mycket roligt vi har framför oss!

27 juni 2015 kl. 21:14  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida