Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

16 juli 2014

Halvor behöver inte bli halvdant

Mina senaste träningspass har blivit typ halva, av både planerade och oplanerade orsaker. I måndags drog jag till gymmet på kvällen, för att ge ryggen en ordentlig omgång. Planen var att inte fega utan lägga på ordentligt med vikt och se hur långt det höll. Efter uppvärming, latsdrag och enarmsrodd med hantel började telefonen pipa, och jag behövdes bättre på annat håll. Det blev alltså inte mer än så. Men det kändes i skuldrorna/ryggen ändå, om än bara som lätt träningsvärk. En måttstock på hur mycket min rygg egentligen behöver gymma ordentligt.

Idag, däremot, så körde jag ett halvt träningspass för att jag planerat det så. För att jag insåg redan från början att jag inte skulle kunna gå efteråt om jag skulle slå till på hela. Det gäller ju liksom att veta sina begränsningar i allafall lite. Ett halvt Cardiass 2.0 blev det på gräsmattan imorse. Alla övningar, men inte alla fullängd. Mycket riktigt, så var det nog tur att jag halverade. För när jag skulle gå nerför trappan till duschen var det nästan så att benen inte bar mig. Äntligen kommer jag få lite go träningsvärk!

Foto: M. Eklund

Roligt pass var det i alla fall, och kanske kan jag köra det i fullängd om ett tag, om knäna håller.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida