Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

2 december 2013

Veggo-tips

Jag har hittat en ny superbra inspiration till vegetariska rätter. Goda, enkla, ofta snabblagade. Källan är SVT's Go'kväll, som jag ofta ser nuförtiden när busfröt ska äta för natten. Kocken Susanne Jonsson lagar gott och ofta vegetariskt, vilket ju inte är fel så här när det är extra i ropet att dra ner på köttkonsumtionen. Gillar också att det är rejäla rätter, så att "man inte ska sakna kött". Inte för att jag skulle göra det, men tänket att det liksom ska vara ordentligt med mat är liksom tilltalande.

Och så blir ju faktiskt vegetarisk mat mycket snyggare än en tråkig kötträtt. Jag har t ex testat den här färgsprakande kreationen (men gjorde om den lite, baserat på vad som fanns hemma och som fanns tid till). Idag, som ju är köttfri måndag, blir det lasagne. Verkar lovande den också!

Etiketter: , ,

5 kommentarer:

Anonymous Snorkkis sa...

Haha... har också börjat se go kväll. Fast min favorit är gör-om-mig på torsdagar :) . Ska absolut kolla in recepten där.

2 december 2013 kl. 17:06  
Anonymous Anonym sa...

Tack för tipset! Mina köttfria måndagr har blivit allt mindre köttfria på sistone på grund av brist på inpiration. Visst finns det gott om veggomat, men jag är inne på din linje. Jag vill ändå att det ska kännas "riktigt", inte som "nu äeter vi bara tillbehören".

3 december 2013 kl. 10:01  
Anonymous Curt Hermelin sa...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

4 december 2013 kl. 15:36  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Gör om mig är kul också, fast mest är jag fascinerad av att de ofta tok-sminkar dem fast jag ofta tycker de är fina som de är. Jag är väl inte tillräckligt glammig antar jag ;-)

5 december 2013 kl. 15:04  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Den där lasagnen var verkligen "riktig", det fanns liksom allt i den. Även om rotfrukter i lasagne kändes lite konstigt i början.

5 december 2013 kl. 15:04  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida