Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

19 december 2013

Jeansträning

Häromdagen tipsade Elmina om att köra en tabataomgång för magen om dagen i två veckor. Jag som försummat min magträning på sistone och bara kört tre-fyra gånger i veckan med magövningar för de inre magmusklerna tyckte det var en bra idé. En tabataomgång är ju liksom inte så mycket. 8 x (20 + 10) sek. Fyra minuter.

Fyra minuters tålamod har lill-Trollet nästan varje dag. Fyra minuter baby-gymmande för henne medan jag stabiliserar mig själv. Med en övning varje dag, antingen från MammaMage-appen eller andra övningar. Jag varierar med övningar för sneda magmusklerna också, eftersom mina inre magmuskler än så länge kan behöva vilodagar då och då.

Fyra minuters magövningar. Det kan man till och med göra utan att byta om från jeansen jag oftast knallar omkring i. De där smaljeansen som jag numera kommer både i och ur utan att knäppa upp dem. Det var ju det där med den s k amningsdieten. Kanske kan den botas med en ordentlig skopa julmat?

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida