Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

7 december 2013

#lördagslyx

Idag var det dags för en joggingtur igen. En liten stund för sig själv sådär på lördagmorgonen är verkligen #lördagslyx för mig! Idag var det nog lite lyxigare än vanligt faktiskt, för världen var sådär fantastiskt vintervacker.


Jogg-mässigt så ökar jag sakta men säkert. Kom upp i 20 joggminuter i dagens pass och kände mig som vanligt mycket piggare efteråt än innan jag kom iväg. Jag kände också en del andra saker, eftersom löpning (nåja, jogging...) är så brutalt avslöjande på något sätt. Avslöjar diverse skavanker och svagheter. Idag kände t ex att jag behöver ta mig i kragen när det gäller mina inre magmuskler. Eller snarare behöver jag bli mindre bekväm. De övningar jag regelbundet kör är nog inte tillräckligt utmanande längre utan det är dags att gå vidare för att bli starkare. Så att jag kan ha en bra hållning hela joggingturen. Inte riskera att säcka ihop på mitten så att säga.

Som tur var så märkte jag det rätt väl och det var inte värre än att jag utan problem kunde sträcka upp mig resten av passet, men jag vill liksom att det ska gå av sig själv utan att jag behöver tänka på det så mycket. Att musklerna ska vara såpass starka att de inte hinner bli så trötta att de säckar ihop om jag inte tänker på dem. Träning, träning, träning... 

Bortsett från det så var passet faktiskt nästan meditativt idag. Stundtals stigtassande, helt ensam (ja, förutom hästarna som gnäggade när jag lufsade förbi), i friskluft, på landet, med svag vintersol på näsan.




Etiketter: , ,

4 kommentarer:

Blogger Löpning & Livet sa...

Så fint! Jag ser framemot syntslingan i snön imorn. Hoppas det är lika kul som jag tror och att jag inte vara blir irriterad på att det är tyngre än vanligt :)

7 december 2013 kl. 19:57  
Anonymous Ingmarie sa...

Åh vad fint det ser ut!
Öva på knipövningar och hitta magmusklerna varje dag.
Viktiga grejer. :-)

10 december 2013 kl. 20:49  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Hoppas det gick bra :-)

12 december 2013 kl. 20:13  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Absolut! Det knips av bara den här! Och magmusklerna brukar få öva sig när jag kör vagn några timmar om dagen...

12 december 2013 kl. 20:13  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida