Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

28 april 2013

En intensiv helg

Den här helgen har verkligen varit intensiv. Kanske egentligen lite för intensiv för mitt eget bästa just nu. Men så är det ibland.

Jobbet har firat 100år med en hejdundrande fest på Stadium Arena i Norrköping med över 4000 besökare. Jag skulle ha kunnat varit där. Men det var jag inte. 

Jag har istället spenderat helgen på ett slott. I Bjärka-Säby. Och lärt mig baka surdegsbröd från grunden. Endast med hjälp av några få råvaror, mina egna händer, en kunnig kursledare och såklart en ugn. Två långa dagar på mestadels stående fot har satt sina spår. Så nu känner jag mig lite som en urvriden trasa. Glad, mätt, fullproppad med lärdomar. Men likväl urlakad. Så mer om det hela får jag nog berätta en annan dag.

Snibb, förkläde och mjölfläckar hör såklart till. Foto: M. Eklund

Etiketter: , ,

6 kommentarer:

Anonymous Snorkkis sa...

Vad kul! Och allt som inte innebär att vara hemma tycker jag brukar vara lite uttröttande. Men sen när man fått sova några nätter i egen säng brukar man vara tillbaka på banan igen.

29 april 2013 kl. 18:35  
Anonymous Anonym sa...

Tvättäkta bondmora! Slott och surdegsbak låter som en riktigt trevlig kombo.

29 april 2013 kl. 21:28  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Skulle nog behöva sova en vecka eller nåt känns det som. Trots att jag fick sova hemma i sängen även i helgen, var bara dagarna vi spenderade på slottet. Men kul var det!

30 april 2013 kl. 20:41  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Kanske är det som får bli den nästa karriären :-)

30 april 2013 kl. 20:41  
Anonymous Ingmarie sa...

Du ser ut som du aldrig gjort annat!
Helt klart något för dig!

30 april 2013 kl. 20:58  
Blogger Malin - Lite längre sa...

:-) Ja, det gäller ju att SE ut som man vet vad man gör! Hehe

1 maj 2013 kl. 10:00  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida