Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

25 juni 2015

Sporter jag utövat

Här måste nog återigen definieras vad som räknas som sport. Jag är ju en danstjej, och dans räknas inte som sport av en del. Men jag räknar in vissa delar av det. Däremot räknar jag inte sådant som jag bara testat typ på skolgympan.

Så, här är allt jag kommer ihåg att jag testat:

  • Volleyboll i ett korplag utan ambitioner. Tur, eftersom jag helt saknar bollkänsla.
  • Basket, eftersom jag är lång... Kort period, eftersom jag helt saknar bollkänsla.
  • Gymnastik - vig men ganska harig. Även denna karriär blev kort
  • Dans! Har tävlingsdansat också. Dubbelbugg bl a.
  • Terränglöpning. Nyfrälst.
  • Stadslöpning. Numera inte särskilt frälst.
  • Längdskidåkning. Ständig längtan till snö!
  • Utförsåkning. Kul, men noll talang.
  • Simning
  • Landsvägscykling. Frihet!
  • Mountainbike. Läskigt!
  • Yoga i alla möjliga former. Som att hitta hem.
  • Aerobics, bodypump, combat och sådant
  • Zumba och ShBam. Räknas kanske som dans?
  • Styrketräning
  • Ridning (jag som tycker hästar är läskiga...)
  • LindyHop. En alldeles särskild form av dans...
  • Handikapputförsåkning (typ det svåraste jag gjort)
  • Friskis och sånt.
  • Skridskor (nån gång ibland)
  • Kajakpaddling. Natur! Vatten! Helst med tält.
  • Fallskärmshoppning
  • Bangolf (japp, man kan tävla även i det, alltså räknas det som sport!

Blev ju en ganska lång lista ändå, jag som inte är nån utpräglad sporttjej...

Detta inlägg är en del av bloggutmaningen #uppochhoppaijuni

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida