Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

22 februari 2015

Tio i timmen

Härliga Coyntha körde en instagram-utmaning tidigare i veckan. Tio armhävningar i timmen mellan klockan 07 och 16. Dvs totalt 100 st under dagen.

Jag hakade på och hävde loss. Tänkte att det ju borde vara världens smartaste träning för småbarnsföräldrar som har svårt att ta sig tid att träna. Men dagen efter började jag fundera hur mycket det egentligen ger att strö ut träningen sådär. Jag fick ju liksom ingen träningsvärk alls! Verkligen noll och ingen! 

Mycket riktigt, så menar också en av de som vet sådant, att nyttan med ett sådant upplägg nog är minimal, eftersom vilan är så lång mellan seten. 

Trots det, så körde jag en omgång igår också, mest för att jag kände för att använda kroppen på något sätt, även om den inte var i form för att träna på "riktigt". Då missade jag några timmar och fick häva ikapp framåt kvällen, så det blev alltså inte jämt utspritt över dagen. Känns betydligt mer!

Så det är nog så, att tio i timmen inte ger så värst mycket. Däremot tio gånger tio PÅ en timme. Det får bli en annan gång!

Mitt i en tia. Foto: M. Eklund

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida