Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

26 februari 2015

Sökes: en värdig efterträdare

min första trotjänare visade sig innehålla ingredienser jag inte tycker hör hemma hos en sann följeslagare, och den som klarade urvalet att bli den nya favoriten nu har utgått ur sortimentet (och mycket lurigt ersatts av en inte alls lika bra kandidat), söker jag nu en ny pålitlig och lojal kompanjon, som med rätt kvalifikationer och hängivenhet erbjuds mångårigt anlitande och troget samarbete.

Kvalifikationer:
  • Får inte innehålla parabener, silikoner, mineraloljor eller andra miljöovänliga eller allergena ämnen
  • Bör vara parfymfri
  • Ekologisk är en stor fördel, gärna även av lokalt ursprung
  • Ska vara skön mot huden och inte lämna någon hinna som inte går in ordentligt
  • Ska helst ha ingredienser som går att förstå vad de är
  • Ska helst komma i tubformat, men även pumpflaska eller burk fungerar
  • Ska inte orsaka torra fläckar eller finnar

Anställningsform:
Provanställning med mycket goda förutsättningar till fast tjänst om kraven uppfylls.

Den av trotjänarna som utgick ur sortimentet. Foto: M. Eklund


Tips, någon?


Etiketter: ,

6 kommentarer:

Anonymous Ingmarie sa...

Inga riktigt bra. Weleda? Body Shop?

27 februari 2015 kl. 20:12  
Anonymous Snorkkis sa...

Svårt det där. Och irriterande när produkter man gillar utgår. Har haft en lumene ansiktskräm (24h; att ha dag o nattcreme skilt för sig är allt för avancerat för mig) i många år och den utgår också (lyckades köpa på mig ett antal tuber för ett år sen som jag ännu sparsamt förvaltar). Uppdatera om du hittar någon bra!

28 februari 2015 kl. 13:03  
Blogger Unknown sa...

Dr Haushka har varit mitt favoritmärke i över 10 år. Jag har skrivit om några av favoriterna här, http://onepotion.blogspot.se/2014/05/mina-hudvardsfavoriter.html?m=1.
Särskilt ansiktsmasken är helt underbar. Man kan använda den som en vanlig kräm, eller smörja på lite tjockare som en mask och få en riktig boost.

1 mars 2015 kl. 20:40  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Weleda funkar ok. Men de luktar oftast ganska starkt tycker jag.

5 mars 2015 kl. 19:23  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Ja, eller hur? Den här smögs dessutom ur sortimentet så jag fick inte ens nån chans att bunkra. Ska uppdatera om jag "fyndar"

5 mars 2015 kl. 19:23  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Tack för tipsen!

5 mars 2015 kl. 19:24  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida