Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

5 maj 2013

Insnöad, nördig - eller både och?

När vi hållit på och fixat lite här hemma på sistone (och jag tagit en raid i bokhyllorna) slog det mig hur många träningsböcker jag faktiskt har. Den som kommer hit och gluttar i bokhyllan skulle ju kunna tro att jag är en superträningsnörd. Eller helt insnöad. Och det kanske jag är också! Eller så är jag bara vetgirig och gillar att få lite fakta-kött på benen bakom sådan jag håller på med.

Hursomhelst, vad sägs om den här samlingen?

Träningsböcker. Foto: M. Eklund
Lägger jag dessutom till samlingen med "indirekta träningsböcker" (som kanske snarare klassas som "hälsoböcker" eller så...

Foto: M. Eklund
... så blir ju högen ganska ansenlig faktiskt!

Foto: M. Eklund
Så det var väl tur att jag i samlingshögen ovan glömde att lägga till gravidträningsböckerna och yoga-dvd-erna...

Foto: M. Eklund
... för annars hade jag ju kunnat verka riktigt insnöad.

En rejäl blandning i allafall. Somliga inköpta i särskilt insnöade perioder, andra presenter (Atlantroddarens friskvårdsbok var t ex julklapp från jobbet för några år sedan) eller tävlingsvinster. Alla mer eller mindre lästa och/eller använda. Det är nog faktiskt bara en av dem som jag inte ens öppnat...

Undrar vad mer jag snöat in mig på om jag granskar bokhyllan lite närmare? Kok- och bakböcker är givet. Men därutöver? Måste undersökas!

Etiketter: , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida