Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

17 april 2013

Med en touch av Asien

Jag har observerat det hos mig själv, och fenomenet tycks gå igen på andra bloggar också. Det blir ett mycket större matfokus hos dem där magen har börjat växa för en period... Kanske ganska naturligt, eftersom i alla fall jag är i princip konstant hungrig. Även om jag inte haft några sådär riktigt markanta sug efter särskilda saker, förutom citrus ett tag.

Någon som skriver (och fotar!) väldigt inspirerande om mat är ett bättre du. Därifrån har jag tagit utgångspunkt i en hel del matlagning på sistone. Idag blev det jordnötssås. Superenkel sås och mycket godare än köpt sås på burk. Den här gången (ja, jag har testat den förr!) med tillägg av grovhackade jordnötter, eftersom både jag och sambon ville ha den lite mer crunchy än den blir med "bara" crunchy jordnötssmör.

Lägg till nudlar och stekt storstrimlad kycklingfile (med citruskryddning såklart!), och som vanligt en rejäl sallad, så var dagens middag kirrad. Lätt, snabbt och gott. Faktiskt så snabbt att det slank ner i magen utan en endaste bild. Händer ganska ofta nuförtiden...

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Anonymous Saras Träningsblogg sa...

Jag tycker det är kul med lite matinspiration på bloggar. Alltid kan man få något tips! :D

18 april 2013 kl. 14:58  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Kul om man kan tipsa någon annan också :-)

18 april 2013 kl. 19:19  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida