Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

30 juni 2015

Länkkärlek

Det här inlägget skulle jag kunna bomba med hur mycket länkar som helst. De flesta av mina favoriter har jag ju tipsat om förut, så jag tänkte att jag delar upp det här i två delar. Dels lite härliga människor som jag vill lyfta fram lite extra, som jag kanske inte tipsat om så ofta förut. Dels ett gäng härliga upplevelser med koppling till träning, som jag gärna vill att så många som möjligt ska få upp ögonen för. Hoppas ni kan hitta något kul!

Hejhejvardag är en härlig illustration som jag upptäckte för inte så länge sedan. Har i princip inget att göra med träning, men ger många goda skratt och igenkännanden.

Anna Haag läser jag till och från. Fina bilder, får mig att längta till Jämtland, Alperna, Alaska eller var hon nu för tillfället befinner sig. Mycket fina inredningstips också. 

Runnerslove är en av de första jag började följa. En riktig superkvinna med båda fötterna på jorden och väldigt kloka inlägg om löpning, livet, hälsa och mat.

Tjejerna Killarna Katterna är ett sant energiknippe som alltid ser positivt på tillvaron (till och med när hon är sjuk!) och inspirerar mig mycket.

Men Mia - löpning, humor och självdistans i en härlig, skojig blandning.

Snorkkis - skriver inte så ofta numera men skriver bra, med intressanta infallsvinklar. Ni vet väl vad snorrkande innebär?

Camilla tränar - en härlig, stark tjej som bor i Sälen (bara en sån sak). Hittade henne via den här utmaningen och följer med spänning.

Bureborn - har tyvärr slutat blogga verkar det som, men åh, vad jag gillade den! Poetiskt, finurligt, underfundigt om löpning och allt däromkring.

The Nectar Collective - här kan man som bloggare få väldigt, väldigt mycket tips kring bloggande och allt som hör till det!

Långt ner till fjorden... Från fjället. Foto: privat

Det var bloggarna det. När det gäller saker som kan vara kul att hitta på, så ger jag er en gottepåse här nedanför:
  • Fra fjord til fjell - Halvmarathon från byn upp på fjälltoppen. Eller duathlon om man så vill. Då blir det marathondistans
  • Tjejmarathon - Ultralopp för välgörenhet. Drivs bland annat av Runnerslove ovan.
  • Spitsbergen marathon - undrar om man måste ha bössa med sig?
  • Springresa i alperna
  • Boställets vedugnsbageri - fantastiska bullar, underbar atmosfär, och roliga saker för barn att pyssla med utomhus
  • Vikbovarvet - marathon till fots eller cykel arrangerat av bl a en östgötabloggkollega
  • Engelbrektsloppet - väldigt fint lopp i bruksmiljö. Lika jobbigt som Vasaloppet
  • Vretaslingan - vår skidoas bakom knuten. Snösäkert även när ingen snö finns. Lycka!
  • Hälgö kajak - om man vill komma rakt ut i den sörmländska skärgården
  • Horisontkajak - väldigt bra kajakkurser för den som vill bli lite mer äventyrlig!
  • Dansbandsveckan i Malung - say no more!
  • Vindelfjällen - fantastiskt vacker vandring! Lättillgängligt men ändå vildmark. Här vandrade jag själv i en vecka för sex år sedan.
Fjällvandring på egen hand. Foto: M. Eklund
Lite länkkärlek från mig. Har ni några pangtips att dela med er av?

Detta inlägg är sista delen av bloggutmaningen #uppochhoppaijuni

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Anonymous Snorkkis sa...

Tack för att jag fick vara med på denna lista! (Fast jag, som du skriver inte uppdaterar ofta för tillfället). Här är jag iaf in och läser så gott som dagligen!

1 juli 2015 kl. 05:05  
Blogger Unknown sa...

Tack för länkkärlek ♥

1 juli 2015 kl. 06:37  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida