Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

18 maj 2014

Solo med vagn

Det var inte igår jag gick en rejäl runda med vagnen. Iallafall inte med mig som vagnsförare. Men idag blev det en runda med bara En Liten En som sällskap. En runda som nästan kvalar in som träningspass för en kontorsråtta som mig. Vagn på grusväg och skogsstig är ganska bra bålträning, eller iallafall bålaktivering på lågintensiv nivå. En dryg timme gjorde att jag blev varm i kläderna, fick rensa huvudet och längtade efter ett ordentligt mellanmål.

Skönt hursomhelst att röra på sig ordentligt utomhus även om det inte blivit spring på sistone. Sjukstugan här hemma har liksom tagit på krafterna även för mig som verkar (*pepparpeppartaiträ*) vara den som kommit lindrigast undan bacillerna. Men detta till trots så går min majutmaning riktigt bra, över förväntan faktiskt. Hoppas nu bara att bacillerna fortsätter hålla sig undan!


Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida