Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

13 september 2012

Fart!

Siffernörd som jag är satt jag häromdagen och analyserade min träning lite. Insåg då, till min stora förvåning, att intervallerna på löparlägret gick i ca 4.40-tempo. Ingen över 4.48, ingen under 4.32. Jag som med bestämdhet hävdat att det är snudd på fysiskt omöjligt för mig att springa snabbare än 5.00-tempo, förutom vid nån spurt eller så, drog nu till med 16 minuter (8x2) under 5. Faktiskt lite chockad!

Genast börjar ett potentiellt nästa mål gro i huvudet. Milen under 50? Åtminstone 5km under 24... Bevisligen inte helt ouppnåeligt. Finns farten i kroppen måste det ju gå att träna upp fartuthålligheten. Även om det kanske krävs ett gäng andra som eldar på mig. Kanske dags att börja hänga med på Vretas torsdagsträning ändå.

Hmm...

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Kör tjejen! 16 minuter under i 4:40 utan egentligen fartträning = inga rpoblem att fixa milen sub 50. Det är kul att springa fort! Ok, det är skitjobbigt ibland - men vrålkul!!

14 september 2012 kl. 22:02  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Hihi, ja det VAR kul att inse att det GÅR i allafall. Sambons kommentar var "du får sluta maska så springer du lätt milen på 52 i allafall" :-)

15 september 2012 kl. 09:01  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida