Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

11 augusti 2012

Snabb cykeltur

Vill passa på att vara ute så mycket som möjligt nu innan jag ska vara instängd på tjänsteresa några dagar. Så idag var en tur med racern planerad. Först sovmorgon.

Trodde jag skulle vakna tidigt eftersom jag somnade så tidigt, men jag sov 10 timmar! Herregud så skönt! Första gången på jag vet inte när som jag vaknar av mig själv och känner mig utvilad. Åt stor frukost (yoghurt med müsli och nektarin, ägg, kaffe, hembakt smörgås, ett glas vatten och så den dagliga lilla skeden honung) som vanligt och stack sedan iväg, med något reviderad klädsel efter att jag känt hur varmt det var ute.

Samma runda som sist stod på schemat, den är ca 4mil, vilket kändes lagom för att hinna resten av det jag planerat. Benen kändes förvånansvärt pigga och egentligen kändes hela kroppen rätt fräsch. Nästan ingen vind heller, vilket gjorde att det gick rätt fort. Faktiskt ovanligt fort för att vara jag. Trots avsaknaden av draghjälp från darlingen. Så när jag märkte att det var hastighetsrekord på gång kunde jag ju inte hålla mig från att ligga på hela vägen hem. Kräma ur benen ganska ordentligt. Trycka upp pulsen lite mer än jag brukar när jag cyklar (jag har ju en tendens att mest njutcykla...). Och visst blev det snabbare än det brukar! Därmed inte sagt att jag på något sätt är snabb. Men det var kul!

Utsikt in mot Linköping. 5km cyklade.

Fast jag missade att stanna vid vedugnsbageriet den här gången också. Jag övervägde att svänga in där, men grusväg riskerar ju att göra att racern får "ont i fötterna". Och med lite eftertanke så kom jag fram till att jag tycker ju faktiskt inte ens om vaniljbullar. Oavsett hur goda de är! Fast kanske måste jag ändå lura dit sambon nån gång. Han gillar dem ju.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida