Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

21 juni 2015

Efter träning...

...är jag nöjd. Träningslinnet är svettigt, håret har lockat sig i nacken och olikt de andra tjejerna är jag så svettig i hårbotten att jag måste tvätta håret och duscha. Klarar mig inte med bara deo och sedan på med vanliga kläder igen.

Innan duschen tar jag en banan. Kanske även en ordentlig klick keso. Min ämnesomsättning gör att jag behöver det. Energi förbrukas i rasande takt i min kropp.

Duschningen går fort, med ekologiskt schampo, balsam och duschcreme. Eftersom de inte innehåller några knasiga uttorkande grejer behövs inte massa krämer efteråt. Bara en kam genom håret, lite deo och mascara och sedan är jag redo för lunch. 

Spaghetti med köttfärssås. Eller en sallad på räkor, ägg, kidneybönor, paprika, avokado, olja, vinäger, senap och tomat. Eller raggmunk. Spelar inte så stor roll. Bara det är riktig mat. Bara jag blir mätt.

Eftermiddagen är pigg, med ett skönt lugn i kroppen efter träningen. Stress och irritationsmoment blir mindre och jag nöjdare. Så är det efter träning.

Detta inlägg är en del av bloggutmaningen #uppochhoppaijuni

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Precis som det ska va!

21 juni 2015 kl. 19:39  
Anonymous Åsa sa...

Låter som en underbar känsla! Lyckliga du som kan äta efter, jag brukar ha problem med det. Men jag jobbar på det.

22 juni 2015 kl. 14:42  
Blogger Malin - Lite längre sa...

:-)

27 juni 2015 kl. 12:44  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Oj, det har jag inte ens tänkt på, att man kan ha det omvända problemet! Trist om matlusten försvinner när du tränar!

27 juni 2015 kl. 12:44  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida