Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

2 maj 2015

Magkänslan

Just nu säger mig magkänslan att det var helt rätt att följa den och byta bort mitt gamla jobb i höstas. Jag tvivlar ofta på om jag verkligen kan lita på magkänslan, men i veckan fick jag bekräftat att det verkligen var rätt, den här gången också. Jag borde lära mig att sluta tvivla på den.

Magkänslan säger också att något är trasigt. Sönderhostat. Rent fysiskt alltså. Tror det är en muskel eller så. Känns lite svajigt sådär. Lite som när man var nyförlöst, om jag släpper inre magstödet.

Sargad mage. Foto: M. Eklund

Längtan i magtrakten - en annan typ av magkänsla - säger idag samma sak som efter BBC. Det behövs mer sång och dans i tillvaron. Jag var på show igår. Blir så väldigt påmind om vilken glädje det ger. Och hur tillknäppta de flesta är när de låter sig underhållas.... Tänk vad glad tillvaron skulle bli om fler släppte loss lite oftare.

Magkänslan säger också att jag ändå har ganska starkt magstöd. Så den sargade hostmagen behöver inte oroa sig alltför mycket. Men resten av kroppen behöver fortfarande passa på att vila när det går. Skrota runt i underställ. Så att hostan far all världens väg.

Mage med rätt ok magstöd. Foto: M. Eklund


Vad säger er magkänsla?

Etiketter: , , ,

2 kommentarer:

Anonymous Ingmarie sa...

Magkänslan är så himla viktig! Jag försöker verkligen gå efter den varje dag. Vad det än gäller. Vad jag ska äta, träna, göra, välja. Det svåraste är nog att VÅGA lyssna på den...Just nu försöker jag lyssna in hur och var jag vill bo. :-)
KRAM

3 maj 2015 kl. 21:01  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Jag lär mig mer och mer att lyssna på den. Att våga, precis som du säger. Spännande med boende! För mig handlar det mer om levebröd och hitta den rösten... Eller känslan.

5 maj 2015 kl. 13:52  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida