Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

20 juni 2014

Midsommarjogg

Det går sådär med ensamheten. För imorse på min midsommarmorgonjogg trodde jag faktiskt att jag skulle vara ganska ensam. Vem ger sig ut och joggar innan kl 09 på midsommarafton liksom? Well, betydligt fler än jag trott! Inte lika förvånande som när jag trodde jag skulle vara ensam på gymmet dock. När jag joggar så tycker jag dessutom det är ganska trevligt att möta med-joggare, även om det är något särskilt att springa ensam.

Ganska midsomrigt. Foto: M. Eklund
För att känna mig riktigt somrig så blev det spring i min blommiga löparkjol idag, men eftersom det faktiskt inte var så varmt och somrigt som det ser ut på bilden, utan bara var tio grader och nordanvind, så blev det ullunderställströja till istället för matchande t-shirt. Nåja, man kan inte få allt här i spring-världen. Skönt var det i allafall att börja förmiddagen med en ordentlig skopa friskluft. Även om jag varken fick eller ville bada efteråt.

Badförbud i kanalen. Foto: M. Eklund
I övrigt har midsommaren varit ovanligt midsomrig för att vara mig. Snabb och god jordgubbstårta bakad och äten (här finns recept, byt bara ut kiwin mot jordgubbar!). Midsommarfirande med dans kring stången besökt (oj, vad En Liten En tyckte det var spännande!). Flaggan hissad och halad. Och trädgården sprakande av färg.

Foto: M. Eklund

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida