Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

16 mars 2014

Nödyoga

Yogandet här hemma är som bekant ganska försummat. Ofta med i tanken men sällan i faktiskt utövande, tyvärr. Ibland kommer yogabehovet över mig lite mer än annars, oftast när jag som nu är ganska sliten och har mycket i huvudet. Behovet att landa, tanka energi och sträcka ut tränger sig liksom på.

Idag är en sådan dag och eftersom hjärnan behövde just vila så var det nödvändigt att låta någon annan leda mig ner i varv. Det var också ganska viktigt att passet var kort. Bättre lite än inget liksom. Timslånga pass i lugn och ro är något jag drömmer om men inte lyckas få till just nu. Så valet den här gången föll på två korta pass från Yogobe. Det ena hade nästan motsatt effekt och kändes stressigt och slarvigt, tyvärr. Det andra däremot, var precis vad jag behövde, tur det. Se och känn effekten:


Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida