Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

27 augusti 2013

Att balansera

Balans är bra. I livet. I kroppen. Mellan kroppshalvorna. Det senare har jag inte som bekant utan jag jobbar med det.

I skidspåret är det bra att ha bra balans på varje fot så att säga. Det har jag inte i höger ben. Verkligen inte, vet inte vad som hänt. Balansplattan har därför dammats av och kommer att användas flitigt framöver. Mycket bra även för fotstyrkan, som behöver förbättras betydligt särskilt på högern.

Dags att balansera! Foto: M. Eklund

Etiketter: , ,

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Är du vänsterhänt?
I mitt fall är det vänstersidan som är klen och mer obalanserad är högersidan. Jag brde nog också leta fram balansplattan från dess dammiga gömsle under tv-soffan.

27 augusti 2013 kl. 21:53  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Nope, högerhänt. Tror högersvagheten mer beror på min sneda scolios-rygg.

28 augusti 2013 kl. 09:37  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida