Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

11 april 2013

Kan-själv-yoga

Foto: M. Eklund
Jag har ryckt upp mig lite när det gäller yogan på sistone. Jag vet ju så väl att jag mår bra av det. Men är fortfarande ganska dålig till att ge mig själv tid till yoga. Det blir liksom inklämt mellan annat. Men som sagt så blir det bättre.

Idag tog jag till och med fram passbeskrivningarna från gravidyoga-kursen och botaniserade och var min egen yoga-instruktör. För första gången på länge. Jag tycker ofta det är svårt att fokusera när man dessutom ska leda sig själv, och som jag, inte har tillräcklig kunskap för att knåpa ihop pass i huvudet vartefter jag känner vad kroppen behöver. Men idag gick det bättre.

Kanske var det enkelheten på passet som gjorde det. De flesta övningarna numera väldigt välkända och krävde ingen "instruktionsläsning". Kanske solen som värmde ryggen genom fönstret. Kanske lugnet i ensamheten hemma i huset. Oavsett vad så har jag nog kommit ett steg på vägen. Ett steg mot att jag faktiskt kan-yoga-själv.

Även om jag fortfarande tycker det är skönast att låta mig ledas av någon annan. Live, på DVD eller streamat. Beroende på vad som bjuds.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida