Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

14 augusti 2012

Are you one of the olympics?

På flyget igår (från London) fick jag frågan i rubriken från en av flygvärdarna. Med följdkommentaren: "I thought you were, since you're tall."

Kunde inte undgå att svara (med glimten i ögat): Is being tall the only criteria for participating in the olympics?

Han såg lite förvånad ut över frågan och tillade: Well, you kind of look athletic too...

Man kanske kan kvala till landslaget baserat på utseende då? Frågan är bara vilket landslag? Och hur lång tid det tar innan de upptäcker att skenet kan bedra :-)

Numera har jag för övrigt träningsklädena i handbagaget när jag åker hit. Så man kan morgonträna även om väskan skulle komma bort, vad ska man annars göra när man vaknar 4.45??

Var nästan ensam i hotellets gym och joggade en timme på löpbandet utan större ansträngning. Eftersom jag hade en stor avstängd tv-skärm framför mig, som avspeglade delar av min överkropp, fokuserade jag lite extra på hållning och armpendling. Skönt att ha fått åtminstone ett löppass här, resten av veckan lär det vara för varmt...

Tog sen för mig ordentligt av hotellfrukosten. Bäst att passa på, de kommande dagarna är det mest sockriga slibbiga saker på frukostbuffen.


Etiketter:

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Haha! Du skulle ha sagt ja och gett honom din autograf!

14 augusti 2012 kl. 21:28  
Blogger Carina sa...

Hihi, håller med bureborn!! Du skulle hållt masken och skrivit en autograf :)!!

15 augusti 2012 kl. 22:10  
Anonymous Ingmarie sa...

Bagels? :-)

15 augusti 2012 kl. 23:30  
Blogger Malin - Lite längre sa...

@bureborn: så snabbt tänkte jag inte :-)

@Carina: ja, visst var det en bra idé!

@Ingmarie: bagels kan vara svårt att undvika därborta :-)

19 augusti 2012 kl. 18:53  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida