Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

18 juni 2012

Hej gymmet!

Det är säkert två månader sedan jag var på gymmet och tränade. Eller åtminstone en. Det blir liksom inte av när det är varmt ute och man bara kan ta på sig ett par skor eller ta ut cykeln ur garaget och dra iväg på en runda. Eller styrketräna i trädgården för all del! Men idag var det dags för återseende eftersom nya grepp behövdes för att få mig på träningsbanan igen - jag lyckades ju bara skrapa ihop ett enda träningspass (en skruttig joggingtur) förra veckan. Var liksom så osugen på att träna som man nånsin kan bli.

Men idag kändes det lite bättre och när sambon ville "sträcka ut ryggen" som han kallar det (styrketräna), så hakade jag på. Uppvärmning på crosstrainern och så insida och utsida lår, framsida lår med fokus på knärehab, rygg, axlar, hamstrings och lite plankor. Inte jättestrukturerat på något vis men ändå ett träningspass som kvalade in i träningsdagboken. Kontorsnacken behöver sånt om inte annat.

Så förhoppningsvis blir det lite nya tag den här veckan så att jag lyckas klämma in nån jogg- och cykelrunda, yoga och förhoppningsvis en stor dos paddling till helgen, om bara vädret blir OK eller bättre.

Etiketter:

1 kommentarer:

Anonymous Ingmarie sa...

Håller tummar o tår för att det blir en bra vecka o helg för dig. Har inte riktigt fått kläm på vad som "fattas dig"?

20 juni 2012 kl. 21:59  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida