Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

17 maj 2012

Vilodag

Ofta när jag får en natts ordentlig sömn och har ledig dag efteråt blir jag superseg. Trött och allmänt gäspig, vill sträcka på mig hela tiden och känner mig kraftlös. Det är som om att kroppen, när den får en chans till ordentlig nattvila, inser vad den saknat och ber om mer. Idag var en typisk sån dag. Inledning på en långhelg. Sov nästan nio timmar i natt och vaknade innan sambon (det händer typ aldrig annars...). Ordentlig och härlig långfrukost som borde gett massor av energi. Men seg som sirap. Tur då att jag faktiskt inte hade något särskilt planerat.

Vi tog en promenad till affären för att få luft, istället för att ta bilen. Kvalitetstid! Knaprade på ett äpple innan jag gav mig in i kampen mot kirskål och annat ogräs som svämmar över i rabatterna ute i vår lilla trädgård. Lunchpaus i lugn och ro med ekologiska grönsaker från gårdagens Ekolådan. Gav kirskålen lite mer motstånd innan vi tog en cykeltur med sightseeinhojarna till Bergs slussar för första gången i år (de gånger jag sprungit förbi på långpass räknas inte). Kollade in stora segelbåtar och den nybyggda dyraste bryggan i länet.

Med sightseeinghojen och nya jättevita sneakers vid Bergs slussar

Efter en banan och ett glas vatten kände jag att yoga nog skulle göra susen för orken. Veckans gratispass på Yogatoday var enligt utsago ett nybörjarpass, lagom en vilodag som denna. Men det var svettigare än väntat, vilket faktiskt var välbehövligt. Oanvända muskler fick sig en genomgång och vaderna fick mycket välbehövlig stretch. Känns som om att just yogan var pricken över i-et som fick mig över trötthetspuckeln och gjorde att jag känner krafterna återvända. En stor Caesarsallad till middag och lite hockey-VM på det här så ska jag nog vara i form igen!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida