Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

12 december 2014

Kalendrar vidare

Den här julkalendern, den visar sig vara bättre ju längre tiden går, på något vis. Jag trodde nog jag skulle kasta in handduken rätt tidigt. Men på något vis har den varit en positiv motvikt till allt annat som händer just nu. Så jag kalendrar på och har till och med gjort en plan för resterande dagar fram till Dopparedagen.

Så här har veckan sett ut hittills:

"Ta en massage" bockades av i måndags. Eftersom massagetiderna där jag brukar gå var slut, så fick naprapatens knådande och knäckande duga som lucköppnare. Ett ojämnt hängande bäcken rätades till. Mycket skönt!

I tisdags testade jag något nytt. Jag upptäckte att jag hade rätt mycket kvar på årets friskvårdspeng och utnyttjade en del av det till en prenumeration på Yogobe. På kvällen testade jag Happy Heart med Johanna Andersson och insåg att det krävs en del övande innan mitt yogahjärta blir yogalyckligt.

Onsdag. Dagen då jag flög. Vilket också egentligen var att testa något nytt. Men också dagen då jag tränade mitt mesta favoritpass just nu. Lunchcore. För att jag känner mig så himla stark på det passet, och det blir jag glad av. Det är inte mitt favoritpass alla kategorier. Men favoriten över allt annat involverar snö, och det har vi ju inte sett röken av än, så då får man helt enkelt välja second best!

Igår träningsdejtade jag någon jag gillar. Eller ja, vi tränade faktiskt inte. Vi drack bara en god cappuccino. Men om vi kunnat, så skulle vi sprungit långpass ihop. Gärna en tidig morgon på en kursgård i Tyskland. För det var så vi lärde känna varandra. Men kompisen har numera en trasig höft och jag har ju inte direkt långpasskapacitet just nu, så vi fick nöja oss med att träna skrattmusklerna. Glada var vi i allafall efteråt!

Dagens lucka var nog den svåraste hittills. Gick en snabb och ganska kort promenade på lunchen (knapp halvtimme), vilket fick bli "gå en PW och tänk på allt bra du gjort under året". Jag tänkte mig att jag skulle kunna klura ut åtminstone tolv saker, så att det liksom blev en för varje månad. Men banne mig, vad svårt det var att komma på tolv saker! En riktig utmaning för mig, som inte har några som helst problem att komma på saker jag skulle kunnat göra bättre, eller borde gjort annorlunda, men som har sjukt svårt för att bara klappa mig själv på axeln. Bra mental träning för mig alltså. Nästan lite som meditation också, eftersom jag inte kunde fundera på jobb när jag klurade för fullt på hur jag skulle komma på bra saker jag gjort...

Lite skog fick jag i allafall se, och några små luckor i molntäcket!

Dags för helg, och nya roliga luckor!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida