Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

6 september 2013

Kraftpromenad med safariinslag

Eller kanske ska man säga power walk nu för tiden? Nja, gillar inte riktigt det uttrycket, men den svenska översättningen känns ju lite lustig också...

Hur som helst, så har jag gjort lite konditions- och styrketester de senaste dagarna för att se hur landet ligger. Styrketesterna gjorde jag häromdagen och jag har träningsvärk! Så uppenbarligen finns det muskelembryon kvar, men de är sannerligen inte imponerande starka direkt. Jösses!

Konditionstestet gjorde jag idag och lilla Trollet fick följa med och sov sött i vagnen. Det blev en hurtig promenad som gick fortare än jag hade väntat mig. Så joggingdebuten kommer genomföras som planerat. Bara dagar kvar nu, tjoho!

Lite synd var det för Skruttan att hon sov, för det skådades både ett och annat längs vägen. Rådjur. Sländor. Två döda, överkörda huggormar. En överkörd kopparorm. Stora gröna gräshoppor. Rena safarin alltså.

Och hade det inte varit för de allt fler gula björklöven så hade det nog lika gärna fortfarande kunnat vara en högsommardag. Även om gula löv sågs redan i juli när jag tänker efter.

Lite gula björklöv vittnar om höst. Foto: M. Eklund

Mot Ljungsjön med Ljungs kyrka i bakgrunden. Foto: M. Eklund


Etiketter: ,

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Härligt besked inför löppremiären! Som du alldeles säkert kan springa i shorts. Sensommaren tycks bita sig fast, trots varningssignalerna i juli.

9 september 2013 kl. 21:26  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Sprang i löparkjol :-) Och än verkar inte långtightsen behövas på länge!

12 september 2013 kl. 16:24  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida