Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

26 december 2012

Återhämtning

Efter dryga tio timmars sömn och en ordentlig grötfrukost var jag fortfarande rätt seg i förmiddags. Spöregn gjorde inte att suget att ge sig utomhus var så där våldsamt stort heller. Såg det istället som en chans att vila och pyssla lite hemma. Sånt där som inte kräver energi direkt men ändå är svårt att få gjort i jobbveckorna.

På eftermiddagen kände jag ändå att det behövdes lite friskluft och rörelse i kroppen och försökte klämma mig ner i regnkläder för att ta en ordentlig promenad till gymmet. Skönt som vanligt att komma ut, men det gick långsammare än vanligt. Moddigt och vattnigt lite här och var. Gymmet stängde visst kl 15 idag så jag fick riva av ett ganska snabbt styrkepass innan de stängde. Fokus på rygg och axlar. Möte upp sambon som spenderat en stund på löpbandet och tog en promenad längs en folktom Göta Kanal på vägen hem.

Bara vi och slasket. Foto: M. Eklund
Totalt nästan tre timmar i rörelse senare var jag betydligt piggare, men känner fortfarande att jag nog var lite för sliten för mitt eget bästa innan jul. Tur att det är många dagar kvar att återhämta sig på!

Efter middagen kom jag mig också äntligen för att testa grönkålschips. Fick inte riktigt till det; vissa blev inte helt klara, andra lite brända, så det blir nog kanske till att testa igen. För goda var de i allafall! Enkelt och snabbt gick det ju också. Yummie :-)

Grönkål med olivolja, flingsalt och lite chipotlechili. Foto: M. Eklund

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Malin Göranson sa...

Vad synd att grönkålen inte blev riktigt bra! Du ska strax få ett annat bra alternativ till chips. Kommer i min blogg...

God fortsättning!

26 december 2012 kl. 19:56  
Blogger Malin - Lite längre sa...

God fortsättning du också, och hoppas du hittar snö!

Kexen verkar goda, måste testas nångång!

27 december 2012 kl. 16:01  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida