Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

3 november 2012

#3 Mera styrka

Styrkedag igen. Grundade med spinning på gymmet. Skulle vara 75min distans, men visade sig vara 65 min team-halloween-pass med Martina och Eva. Salen var dekorerad som inför värsta maskeraden, kul att de anstränger sig för att fixa tema ibland!

Observera spindeln som alla fick på styret!
Jag däremot, hade lite svårt att anstränga mig idag. Kände redan när jag cyklade till gymmet (känns lite galet att cykla ute för att sen cykla inne, men ändå...) att kroppen var seg. Försökte trampa på så gott det gick, och mig gjorde det faktiskt inget att passet var tio minuter kortare än utlovat. Det lät som de flesta var rätt nöjda, iallafall om man lyssnade på flåsandet i salen!

Martina börjar bli min favoritinstruktör också. Hon är tydlig och peppig men utan att vara härjig. Och så har hon så härligt musikval. Helt i min smak! Lite tokroligt på något sätt. Låtar med drag i som man skrattar åt. Dansbandscovers, gamla schlagerdängor. Eller vad sägs om den här gamla godingen??



Väl hemma igen stod lunchen klar, inklusive äppelpaj till efterrätt. Service så det står härliga till. Till äppelpajen hade vi Raw vaniljsås. Inte riktigt så sidenlen som i receptet men faktiskt väldigt god!

Väl rustad för dagens styrka alltså. Överkropp blev det (mest armar):

  • Sittande rodd med gummiband
  • Bicepscurl med gummiband
  • Triceps med gummiband
  • Woodchopper med gummiband
  • Armhävningar mot vägg

Dög fint åt mina kontorsklena armar...

Etiketter: ,

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Haha! Vilken låt att spinna till!
Fast jag måste erkänna att jag nog föredrar tung rockmusik när jag ska cykla inomhus.

4 november 2012 kl. 19:35  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida