Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

31 oktober 2012

Novemberutmaning

Även om utmaningar kanske inte ligger för mig just nu så låter det här initiativet väldigt lockande. Jag modifierar lite för att passa situationen just nu, och för att liksom puffa mig själv till att göra sådant som kroppen behöver väldigt väl men som jag tar mig i kragen och gör alldeles för sällan.

Jag tänker mig att november ska bli en månad av varannan dag minst 15 min styrketräning och varannan dag minst 15 min yoga. Det blir nog för mycket med varje dag av något av det, men att variera mellan de två och därigenom ändå ge kroppen något varje dag tror jag kan funka. Jag behöver bli starkare, särskilt i vissa delar. Jag behöver andas, landa, yoga för att hantera vardagen.

Jo, detta kan nog bli bra tror jag.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det kan helt klart bli bra! Och supernyttigt för både kropp och själ! Lagom utmaning dessutom. Med variation. Lycka till!

1 november 2012 kl. 07:59  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Lagom är min devis just nu. Även om jag längtar efter att köra långt och hårt :-)

1 november 2012 kl. 20:03  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida