Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

12 oktober 2012

Äntligen lite rejält med svett!

Fredagsfeeling idag. Kanske för att jag varit ensam hemma i veckan och sambon kommer hem imorgon, nedräkning! Kanske också för att jag äntligen fick riva av ett ordentligt träningspass igen, det var ett tag sedan nu. Fredagsspinning med Martina. Första gången jag testat spinningen här ute på vischan och det var över förväntan faktiskt. Musik helt i min smak, riktigt sådär att man vill sjunga med även om man inte riktigt orkar för man flåsar så dant. Lagom peppig instruktör (som tyvärr fick skrika sig hes eftersom headsetet inte fungerade) som var tydlig och påhejande, utan att vara varken militant eller klämhurtig.

Svettades som vanligt kopiösa mängder, vilket jag aldrig gör när jag cyklar "på riktigt". Kanske för att man inte har nån kylande fartvind och trängs 20 svettande människor i en liten sal? Hursomhelst upptäckte jag också att de hade två stycken TRX uppsatta längst bak i salen. Poletten föll ner kan man säga, för jag har undrat varför de inte haft några, de brukar faktiskt hänga med rätt bra i träningstrenderna. Men så hade de alltså bara gömt dem lite...

Färdig matlåda väntade hemma sedan, vilket var tur, eftersom jag hade glömt hur hungrig man blir av spinning. Helt otroligt!

Etiketter:

3 kommentarer:

Blogger Malin Göranson sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

12 oktober 2012 kl. 21:36  
Blogger Malin Göranson sa...

Gött! När jag körde spinning så brukade jag och träningskompisen alltid ta på oss grå ofunktionella kläder. För att det riktigt skulle synas hur j***a mycket man svettades. Sen jämförde vi pölar runt cykeln efter avslutat värv. Man skulle nog kunna påstå att viss mental instabilitet följer på allt svettande? ;)

12 oktober 2012 kl. 21:40  
Blogger Malin - Lite längre sa...

Smart! Kanske man skulle testa nästa gång! Vissa gånger har jag glömt ta med mig handduk och då blir det VERKLIGEN pölar!

19 oktober 2012 kl. 14:57  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida