Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

18 juni 2015

Sport på TV

Jag ser nästan aldrig på TV numera. Men de få gånger jag faktiskt gör det (oftast på Paddan) så är det sportrelaterat. Observera relaterat.

För det är väldigt sällan jag ser någon slags match eller så på TV. Däremot är sportrelaterade serier som Mästarnas mästare och En Klassiker i princip det jag ser på dumburken. Förutom ett och annat längdskidlopp. Dokumentärer om norska skidtjejer. Och sporadiska nyhetssändningar. 

Så om sporten på TV är bra eller ej, om reportrarna är bättre än förr, eller om hockey-VM borde ha sänts av någon annan, det kan jag helt enkelt inte uttala mig om. 

Däremot vore det himla spännande att se exempelvis Anja Pärson, Carolina Klüft och Johan Olsson i Mästarnas mästare! Kul vore det också med en uppföljare av miniserien Mitt Liv som Hellner!

Ser ni mönstret? Bara SVT. Bara sport kombinerat med underhållning eller bakgrundsdokumentation. Inget riktigt, riktigt TV-sport-nörderi.

Det här inlägget är en del av #uppochhoppaijuni

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida