Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

7 december 2014

Ingen enkel matematik

Det är sannerligen inte helt lätt att få ihop vardagen just nu. Därmed inte heller helt lätt att komma ihåg eller hinna "öppna luckor" i sin julkalender.

I tisdags tänkte jag att cirkelgympa-lunchpasset jag gick på skulle kunna funka att få ihop 500 reps på, med lite vilja. Men sömnminus gjorde att krafterna tröt och när passet var slut stod jag där med bara 390 reps. Tror jag. Ingen superenkel matematik att hålla reda på var i matematiken jag var samtidigt som jag skulle hålla reda på vad jag skulle göra... 

Foto: M. Eklund

Så för att få ihop 500 reps tänkte jag att jag kunde skramla ihop ett gäng (minst 110) tåhävningar under resten av dagen. Bra tanke.... När jag på kvällen låg i sängen och nästan somnat, kom jag på att jag bara gjort 50.... Jaja, 440 reps fick duga som lucka.

Eftersom jag känt mig lite allmänt orkeslös har jag tagit det lugnt med de mest fysiska luckorna, och i onsdags testade jag att meditera en stund. Det gör jag i och för sig ganska ofta i samband med yoga, med blandat resultat, men nu valde jag en lugn stund i soffan, med ett annat fokus. Riktigt skönt!

I torsdags valde jag att ägna 30 min åt det jag gillar mest: leka med bustrollet, och duscha i mörker!

Fredag var av olika anledningar en enkel lucka och bestämd sedan tidigt i kalenderplaneringen: Gör något fint för en vän. Jag bjöd på smörgåstårta och det uppskattades.

Igår var rent ut sagt en riktig skitdag, men jag skulle ändå kunnat bocka av flera saker. "Göra ingenting" har jag en känsla av att jag kommer behöva längre fram, så den skippade jag att räkna som lucka. Däremot testade jag ett grönt recept (och ett till idag).

Idag bakade jag världens godaste lussebullar (eller egentligen längder, men same same!) och under tiden de jäste körde jag alla testerna i MammaMage-appen och därefter armhävningar så länge coren pallade.

Lusselängden hann ända in i påsen innan jag hann fota... Foto: M. Eklund

Jag har inte planerat kommande luckor sådär väldans väl, men börjar inse att vissa av dem kan bli kniviga, framförallt "spring så många km som dagens datum". Den hade jag tänkt få till senast nu i helgen, men kroppen har inte gått med på löpning. Så vi får väl se hur jag ska få till det... Jag är ju ingen långdistansare för tillfället direkt!

Bra kalender hursomhelst. Ger mig något roligt att fokusera på, vilket verkligen behövs just nu!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida