Lite längre

- av glädje, i balans, med energi

28 juli 2014

Gömt gym

Vi är iväg på semester några dagar. Äntligen börjar det också bli lite svalare så att det är skönare att vara ute. Imorse var jag gymsugen, och det skulle enligt kartan finnas ett utegym av finare sort i närheten. Perfekt, tänkte jag, och knallade iväg när Liten skulle tupplura med sin pappa.

Hittade stället där gymmet skulle ligga, men inget gym. Bara en skylt om en fäbod. Traskade vidare i morgonsolen och tänkte att jag lika gärna kunde spana efter bra springleder. Följde skyltar ett tag, men de försvann sedan i tomma intet. 

Strosade lite till och letade efter nåt bra ställe att styrketräna lite på i det fria. Men det var inget som riktigt föll mig i smaken, så på vägen tillbaka, och i väntan på att innegymmet (som en sista utväg) skulle öppna, beslöt jag mig för att ta en titt på den där fäboden. 

Och se, där låg minsann ett utegym ändå!


Väl dolt och förtäckt, så jag hade det helt för mig själv. Det fanns till och med instruktioner för övningar! Och en hel massa spindlar!

Jag spenderade en skön halvtimme bland stockarna med marklyft, rodd, pressar, plankor, twistar och lyft. Inte helt fel med sån här höftlyftutsikt:


Fast jag undrar fortfarande vad det är för fel på blåbären häromkring, eftersom ingen tycks plocka dem... Inte ens runt det gömda utegymmet.


Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida